Když se řekne Twitter, většina uživatelů si patrně vybaví logo modrého ptáčka. Majitel této sociální sítě Elon Musk se ale toto hlavní poznávací znamení rozhodl dramaticky změnit, nahradil jej pouze bílým písmenem X na černém podkladu.
Od roku 2006 – tedy od svého vzniku – změnila společnost Twitter své logo již několikrát. Prakticky vždycky ale mělo nějakou spojitost s modrým ptáčkem. Po marketingové stránce to bylo vymyšlené tak brilantně, že se dokonce mezi lidmi, a to i v češtině, běžně uchytilo označení „tweetovat“ či „retweetnout“, což byl vlastně ekvivalent pro ptačí cvrlikání. S tím rozdílem, že na Twitteru si takto štěbetali přímo lidé.
Poslední verze loga s modrou siluetou ptáčka, které mimochodem Twitter používal již od roku 2012, ovšem Muskovi už evidentně nebylo po chuti. V neděli avizoval, že jej změní, v pondělí před polednem středoevropského času se tak skutečně stalo. Místo ptáčka nese tedy Twitter nově od 24. července 2023 jen logo s písmenem X. Na svém profilu zveřejnil bílé logo ve tvaru písmene X na černém pozadí, které rovnou použil jako svou novou profilovou fotku. V sérii zpráv, které následně na své sociální síti publikoval, dal jasně najevo, že chce celý Twitter pohřbít – místo něj chce univerzální platformu zvanou jednoduše X. Když si lidé nyní zadají do adresního řádku internetového prohlížeče adresu X.com, jsou automaticky přesměrováni na web twitter.com. Agentura Reuters poznamenala, že očekává, že časem se to otočí – tedy že lidé budou přesměrováváni z domény twitter.com na X.com.